Muutama vuosi sitten ostin tuon Severin-kuivaimen. Olen siitä tainnut mainitakin jossain postauksessa. Nyt Severille tuli käyttöä. Olin viikon verran mökillä. Ensimmäisenä päivänä satoi ja sitten sitä sadetta tuli vähän joka päivä. Ulkotöitä ei onneksi ollut, joten sade ei haitannut. Puolukassa suunnittelin käyväni, mutta se reissu jäi tuo sateen takia. Sen verran oli yhtenä päivänä poutaa, että ehdimme pojan kanssa viereiselle järvelle. Poika nakkeli uistinta ja minä keräsin jonkinverran puolukoita ja mustikkaakin löytyi, ja sade yllätti meidät sielläkin. Mutta sieniä oli. Niitä en ruvennut keräämään. Olin kiertänyt jo omaa tonttia, ja oli runsas sienisato odottamassa sielläkin.

Tiistaina kun olin lähdössä mökiltä, niin taas satoi. Sen verran tuli väliä sateen lomassa, että ehdin metsään ja sieltä sitten kohta kipinkapia pois, kun taas tuli vettä. Mutta sainpahan sieniä kuitenkin. Tuossa kuivaimessa on tatteja, herkku-, voi- ja kangastatteja. Kattilassa ovat likoamassa rouskut, haapa-, karva- ja kangasrouskut, mutta vahveroita ei löytynyt. Niitä olisin kyllä halunnut saada, mutta eiköhän niitäkin löytyne. Jos ei omalta tontilta niin muualta.