Kohti pohjoista, paluu  0803

Palojoensuun leirintäalueelta lähdettyämme pysähdyimme Enontekiöllä, ostimme elintarvikkeita ja muuta mitä piti hankkia sillä tarkoitus oli ajaa Sodankylään Nilimellan leirintäalueelle. Nilimellassa olimme jo iltapäivästä ja saimme valita vaunulle hyvän paikan. Leirialueet ovat melko tyhjiä päivisin ja illalla matkailijat sitten huomaavat, että on haettava pysähdyspaikka. Niin mekin olimme aikaisemmin tehneet. Tällä reissulla otimme tavaksi, että  ajoimme aamulla.  Seuraavan leirintäalueen olimme katsoneet jo edellispäivänä valmiiksi. Näin saimme matkat pysymään kohtalaisina ja leirintäalueelle pysähdyimme yleensä iltapäivällä.

Sodankylän Nilimellassa olimme yhden yön,  aamulla jatkoimme Kemijärvelle.
Hietaniemen leirialue oli tuttu, olimme käyneet siellä aikaisemminkin. Alue oli tyhjä. Yksi saksalainen telttailija asettui vaunumme välittömään läheisyyteen. Josko lie turvaa hakenut, niin ainakin päättelimme, koska yötkin alkoivat olemaan melko hämäriä. Ystävällinen herrasmies, johan hän siihen sai asettua. Hietaniemessä viivyimme pari päivää.
Hyrynsalmelle tulikin sitten matkaa. Siellä viivyimme useamman päivän. Kiertelimme autolla putoukset ja rotkot. Pistäydyimme yhtenä päivänä Sallassa ja valtakunnan rajakin tuli nähtyä. Lomapäivät rupesivat uhkaavasti vähenemään, eihän siinä muu auttanut kuin suunta Iisalmeen.
Koljonvirta on myös entuudestaan tuttu leirialue. Olemme yöpyneet siellä melkeinpä jokaisella paikkaa sivuavalla reissulla. Päivä siellä ja sitten kotiin. Niinhän sitä suunniteltiin, mutta yksi  pysähdys matkalla kuitenkin otettiin.
Reisjärvellä olimme yhden yön ajan ja aamupäivällä sitten suuntasimme Ilmajoelle ja kotiin lepäämään ;)

Sodankylässä Nilimellan leirialueella.

Yleiskuvaa.

Hämärää on. Yöstä tuli kylmä.

Kemijärvellä Hietaniemen leirialueella.

Nähtävyys, postiauto.

Hyrynsalmella Hepokönkäälle menossa.

Hepoköngas.

Koljonvirran leirialue.

Vielä Koljonvirtaa.

Reisjärvellä.

Jos haluat kommentoida, niin tee se tänne